Po kwalifikacjach, odczucia kierowców zespołu Virgin Racing są mieszane. Z ostatecznego rezultatu zadowolony jest Timo Glock, mniej powodów do radości ma natomiast Jerome d′Ambrosio, który do Niemca stracił ponad 2 sekundy i nie zmieścił się w granicach ustanowionych przez regułę 107 procent. Podobnie jak w przypadku zawodników HRT, sędziowie podjęli jednak decyzję o dopuszczeniu Belga do jutrzejszego wyścigu.
Timo Glock„Ogólnie, dzisiejsze kwalifikacje były w porządku, ale z jakiegoś powodu mieliśmy mnóstwo problemów podczas pierwszego przejazdu – dokonaliśmy zmian pomiędzy trzecim treningiem i kwalifikacjami i być może nie były one właściwe. Było naprawdę trudno. Potem zjechałem na stanowisko po nowy komplet przejściowych opon i wydaje mi się, że ogólnie okrążenie było w porządku, choć dane zebrane podczas jego pokonywania wyglądały jak z rajdu! Mimo to wyciągnęliśmy z samochodu większość potencjału, a ja jestem zadowolony z rezultatu”.
Jerome d′Ambrosio
„Oczywiście jestem nieco rozczarowany rezultatem, ale naprawdę cieszy mnie moje tempo. Myślę, że dobrze czułem samochód – ze wszystkiego byłem zadowolony, a moje osiągi w normalnych warunkach były całkiem niezłe. Trochę źle podeszliśmy do sprawy pod względem strategii – powinniśmy byli wcześniej zjechać po nowe opony. Trudno jest jednak podjąć taką decyzję, ponieważ deszcz mógł spaść nico wcześniej, a wtedy nie zadziałałoby to jak należy. Mogło więc być lepiej, ale pod względem osiągów jesteśmy tam, gdzie trzeba, więc powinno być dobrze podczas jutrzejszego wyścigu”.
27.08.2011 20:40
0
lepiej wprawadzić zasade 150% niz 107% - obie nie beda działać
27.08.2011 21:04
0
jestem ciekaw ile razy będą dublowani, czy nie będzie to czasem wynik dwucyfrowy.... sami sędziowie stwarzają zagrożenie na torze, w ostatnim GP już chyba po 11 kółkach dublowali pierwszego zawodnika.. parodia..
27.08.2011 21:16
0
Niech jeszcze dopuszczą schumachera bo przecierz w poprzednich sesjach miał dobre czasy. zastanawia mnie tylko po co została wprowadzona reguła 107%, skoro i tak nie jest przestrzegana...
27.08.2011 21:19
0
I tu pozostaje pytanie - po co wprowadzają jakiś przepis, którego i tak nie przestrzegają sędziowie? Ta trójka kierówców akurat w dużym stopniu odstawała od reszty, więc nie powinni ich dopuszczać do wyścigu. Zapewnili by tym większe bezpieczeństwo na torze, oraz dali by do myślenia i zmotywowali w pewien sposób virgina i hrt do poprawy... Mogę się założyć, że tak czy siak w/w kierowcy jutro nawet nie ukończą wyścigu.
27.08.2011 21:59
0
Nie przesadzajcie ;-). Na wąskich ulicznych torach zawodnicy z najsłabszych zespołów nie stanowili zagrożenia ( oprócz Karthikeyana, który niezbyt chętnie ustępował miejsca szybszym bolidom - ale on akurat już nie jeździ ), to i na SPA nie powinno być z tym problemu. Inna sprawa, że faktycznie zasada 107% jest raczej " martwym przepisem ".
27.08.2011 22:20
0
To normalne, że kiedy kwalifikacje są mokre, zasada 107% nie jest egzekwowana. O ile dobrze pamiętam to zawsze to wyglądało w ten sposób.
27.08.2011 23:47
0
5. Martwy przepis... szybka śmierć. Tylko w Australii nie dopuścili HRT. Tak jak pisze kolega Voight, w mokrych kwalifikacjach wygląda to inaczej. Równie dobrze mógł wykręcić czas w pełnej ulewie, a po 15 minutach jak trochę przeszło odstawać już niesamowicie, a np kierowca wypadał z toru co kółko i nie dawał rady podkręcić czasu. Myślę, ze dobra decyzja. Chociaż fajne jaja by były jakby kiedyś ktoś w Q1 całą szóstkę nowych ukrócił.
28.08.2011 00:00
0
Ale jaj sobie robią :))) Przecież to jasne że dopuścili ich tylko dla tego żeby nie było że Schumacher nie może jechać no bo nie zaliczył żadnego czasu więc też się nie mieścił w 107% a tak to teraz nie będą mieli się do czego czepić bo będzie jachała cała 24:)
28.08.2011 00:22
0
8. Pino Schumi wykręcił 1:51.922 w 2 treningu więc automatycznie się kwalifikuje.
28.08.2011 11:05
0
Bez sensu ta reguła 107%, bo nie jest przestrzegana. Jeśli już ustalają, że kto się nie zmieści to nie startuje to niech tak będzie, albo niech zniosą tą regułe i będzie tak samo jak jest.
28.08.2011 11:06
0
9. Tak na suchym...
28.08.2011 11:42
0
A to sorrki nie wiedziałem że czasy z treningów się zaliczają?
28.08.2011 11:48
0
11. theadzik - przecież tu nie chodzi o dokładny czas tylko o ogólny obraz formy zawodnika (albo raczej bolidu) na tle pozostałych.
28.08.2011 14:00
0
Jeżeli kierowca uzyska czas poniżej 107% czasu Q1 na treningu a na kwalifikacjach się nie zmieści to i tak zostaje dopuszczony z automatu.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się